Första maj i Luleå 2023 🌹

plakat Första maj

Första maj i Luleå 2023 går under parollen "För Hela Sverige". Det har aldrig varit viktigare än vad det är idag och därför var det extra glädjande att se rekordmånga i vårat demonstrationståg och familjefirandet i Stadsparken.

Vi fick lyssna på viktiga och inspirerande tal från Marie Nilsson Länk till annan webbplats., förbundsordförande för IF Metall; Carina Sammeli Länk till annan webbplats., kommunstyrelsens ordförande i Luleå; Robert Harlin, LO-fackens ordförande i Luleå och Kevin Thomassen, ordförande för SSU i Luleå.

Vi utnämnde även Eva Hedesand Lundqvist till vår hedersmedlem efter hennes outtröttliga arbete för de politiska och fackliga frågorna under hela hennes yrkesliv.

Sedan var det familjefest i Stadsparken med ballonger, hoppborg samt från våra LO-förbund. Stort tack till LO-facken i Luleå Länk till annan webbplats., ABF Norr Luleå Länk till annan webbplats., SSU Luleå Länk till annan webbplats. och alla andra som närvarade.

Tack till er alla som kom och firade arbetarrörelsens högtidsdag med oss!

förstamajtåg