Socialdemokraterna i Piteå söker ombudsman

Är du driven, energisk och brinner för att vara med och utveckla Socialdemokraterna? Då är det dig vi söker! Intresserad?

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Socialdemokraterna i Piteå som organisation och vår politik. Du blir en viktig spelare för att stärka föreningarna och driva utvecklingsprojekt.

Vi är en folkrörelseorganisation med drygt 700 medlemmar och tror på att vi tillsammans ska kunna forma framtiden i Piteå. Som ombudsman och styrelsens högra hand blir din viktigaste uppgift att engagera, stimulera, ge stöd till S-föreningar, deras utåtriktade aktiviteter och dess medlemmar i föreningsarbetet. Förutsättningarna för att du ska gilla uppdraget är att du tycker om och har god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt. Du trivs med att möta människor som vill diskutera samhällsfrågor och våra värderingar. Vi behöver någon som gillar ordning och reda, är en god organisatör samt är initiativrik, strategisk och kommunikatör.

Vi förutsätter att du delar socialdemokratins värderingar. Tillträde snarast och tjänsten är på heltid med oreglerad arbetstid. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan KFO – handelsanställdas förbund.

Tjänsten kräver körkort och god datorvana.

Vi använder oss av en löpande rekryteringsprocess.
Detta innebär att urval och intervjuer sker löpande under annonseringen.
Ansökan tillsammans med CV och personligt brev skickas till:
pitea-arbetarekommun@pitea.sap.se

Frågor besvaras av: