S-kansliet i Göteborgs stadshus söker vikarierande stadssekreterare

Exempelbild

Socialdemokraterna är partiet som sätter välfärden först. Göteborg regeras sedan valet 2022 av ett socialdemokratiskt lett, rödgrönt styre. Vi styr Göteborg i ett allvarligt ekonomiskt läge, i opposition mot en högerregering som inte prioriterar välfärden och integrationen. Som socialdemokrater är vi övertygade om att göteborgarna förtjänar en stad som är tryggare, mindre segregerad och mer jämlik.

I stadshuset arbetar fem kommunalråd och tio stadssekreterare med att omsätta partiets politik till faktisk handling. Vi arbetar nära det lokala partidistriktet.

Generell profil
Vi söker dig som är ideologiskt övertygad socialdemokrat. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, är kreativ och prestigelös och en bra lagspelare. Du brinner för att socialdemokratin ska genomföra den politik som har förhandlats fram efter valet och vinna fler göteborgares förtroende.

Engagemang inom arbetarrörelsens organisationer är meriterande. Du har god insyn i den kommunala välfärdens organisation och Göteborgs Stads förvaltningsstruktur. Du har goda kunskaper om partipolitiskt arbete i kommunala nämnder och/eller styrelser samt kommunfullmäktige. Erfarenhet av arbete inom eller politiskt uppdrag kopplat till Göteborgs Stad är meriterande.

Övrigt

Som stadssekreterare kommer du att arbeta nära våra kommunalråd och våra övriga politiska sekreterare i stadshuset i Göteborg. Du kan bli knuten till ett eller flera kommunalråd, men utför även arbetsuppgifter åt andra vid behov. Arbetstiden är oreglerad enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer. B-körkort är meriterande.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till senast november 2024
Tillträde: 2024-02-11, möjlighet finns till annan överenskommelse
Löneform: Månadslön
Sysselsättningsgrad: 100%