Västerås kandidat i Europavalet 2024

Carin Lidman nominerades av Västmanlands socialdemokratiska distriktsstyrelse som kandidat till EU-parlamentet. Nu har partistyrelsen fastställt valsedeln och Carin hamnar på plats 23.

Exempelbild

Den 9 juni 2024 är det val till Europaparlamentet. Socialdemokraternas partistyrelse har fattat beslut om partiets kandidater och vi går till val med en gemensam valsedel för hela landet. Glädjande för Socialdemokraterna i Västmanland är att vi har en mycket stark lokal förankring i listan på 23e plats – Carin Lidman. Hur känns det?

- Jag är hedrad över att stå med på Socialdemokraternas lista till EU-parlamentsvalet och över att Västmanlands socialdemokrater hade mig som sin främsta nominering. Givetvis hade jag hoppats på en högre placering, men vi har många duktiga personer i Socialdemokraterna och många som känner sig kallade. Det är bra, för vi behöver vara många som driver jämlikhets- och klimatfrågor i EU-valrörelsen, det som vi socialdemokrater står för.

Nu ser jag fram emot att driva valrörelse och prata med västmanlänningarna om varför det är så viktigt att de går och röstar i EU-valet. Mycket av våra beslut här i Västmanland är beroende av vad som beslutas på EU-nivå. Och nu i en orolig tid är det viktigare än någonsin att vi får fler socialdemokrater i EU-parlamentet.