Pettersberg har en egen S-förening!

Vilken fantastisk resa det har varit med att få till Pettersbergs egna S-förening! Det hela började med en tanke om att det behövs en förening på Pettersberg, sedan blev en person flera. Resan började på den lokala pizzerian där medlemmarna med extra glöd för stadsdelen samlades för att ta nästa steg, att bilda föreningen.

Exempelbild

Premiärkvällen, den 12 december, genomfördes den första kampanjen på Pettersbergs centrum. SSU:are hoppade med på tåget, och tillsammans spred de alla pepparkaks- och glöggdoftande entusiasm och julstämning.

Kampanjbudskapet är tydligt och kraftfullt, precis som en god politisk vision ska vara. Här är några av de strålande idéerna som kommer att forma Pettersbergs framtid:

1. Höja barns och ungas hopp och övertygelse om en ljus framtid: För en stad där varje barn och ung känner sig stolt över sin uppväxt och ser fram emot ett fantastiskt liv.
  2. Allas rätt till en trygg närmiljö och ett bra boende: Ge invånarna i Pettersberg en stad att vara stolta över, där trygghet och kvalitet i boendet är självklara rättigheter.
  3. Ett aktivt föreningsliv, särskilt för barn och unga: Skapa mötesplatser och aktiviteter som inte bara bygger en gemenskap, utan som även ger unga människor möjligheten att växa och utvecklas.
  4. Ökad delaktighet och inflytande över sitt liv, vardag och framtid: Ge invånarna verktyg och plattformar för att påverka det som berör dem mest – sina egna liv och Pettersbergs framtid.

Med en S-förening som tror på förändring, sprider glädje och kämpar för en ljusare framtid, det är verkligen något som vi hoppas gör skillnad för de som bor på Pettersberg!